ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Το δημιουργικό πνεύμα είναι πολύπλευρο, προκλητικό, αινιγματικό. Παρέχοντας ευκαιρίες αξιοποίησης του από τον κάθε μαθητή, δημιουργούμε μαθητές με ευφράδεια λόγου, ευκαμψία, άτομα με χιουμοριστική διάθεση και αυτοπεποίθηση, ανεξάρτητα, ευέλικτα, επίμονα άτομα, που διαθέτουν την ανάλογη προσοχή και το χρόνο στο έργο τους και όχι παθητικούς ακροατές.   Μαθαίνω δε σημαίνει παρακολουθώ, απομνημονεύω, απαντώ σε ερωτήσεις κλειστές ( που δέχονται μια απάντηση) , κρατώ σημειώσεις, αλλά μαθαίνω σημαίνει: συμμετέχω ενεργά, συζητώ ελεύθερα, συγκρίνω, αναλύω, συνθέτω, ερευνώ, ανακαλύπτω, εφαρμόζω, δημιουργώ.
Project: Το Αλφαβητοπαραμυθοχώρι
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές κάθονται στα μαξιλάρια τους και απολαμβάνουν την ώρα του παραμυθιού. Το παραμύθι είναι ένας μαγικός κόσμος, είναι ο κόσμος του μύθου, της φαντασίας, της περιπλάνησης σε έναν κόσμο διαφορετικό, παραμυθένιο. 
Μετά από την αφήγηση του παραμυθιού ακολουθούν δημιουργικές δραστηριότητες όπως: παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις μεταξύ των μελών της ομάδας και της εκπαιδευτικού για το "τι λέει" το παραμύθι σε κάθε παιδί, τι νιώθει, τι μηνύματα λαμβάνει αλλά και οι μαθητές ως μικροί παραμυθάδες θα δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι. Ταξιδεύοντας οι μαθητές στην παραμυθοχώρα καλλιεργούν και αναπτύσσουν επικοινωνιακές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες (ακούω προσεχτικά, σέβομαι, συναισθάνομαι κ.ά)
Παραμύθια που έχουμε επεξεργαστεί ως τώρα είναι:


  • Το Ασχημόπαπο.
  • Ο εγωιστής γίγαντας.
  • Ένας για όλους και όλοι για έναν.
  • Η αλεπού και ο κόρακας.
  • Τα καλικαντζαράκια (Φτιάξαμε και τα μαγικά μελομακάρονα στην τάξη).
  • Το σοκολατένιο ανθρωπάκι.
  • Ο Φασουλής
  • Τα τρία χρυσά λουλούδια
  • Ο Αλαντίν
  • Η περιπλανώμενη σκεπή
  • Ο μικρός Θανάσης
  • Ο Ψευτοθόδωρος